Home > Nieuws > Johanniter verpleegkundige wordt 100

Johanniter verpleegkundige wordt 100

02 juni 2020

De Edese Willemien Baan werd onlangs door buurtbewoners toegezongen voor haar honderdste verjaardag.  Ze genoot vanaf het balkon van haar appartement in de Componistenbuurt. De Edese brandweer assisteerde bij het uitreiken van de cadeaus en kaarten voor de jarige. Ook was de omgeving van haar appartement versierd met onder meer slinger, ballonnen, stoepkrijt en een spandoek.

Baan is geen onbekende in de Edese samenleving. In het verleden was ze onder meer directrice van het toenmalige Julianaziekenhuis in Ede. En ze was een actief Johanniter vrijwilliger. Zo ging ze als verplegende mee met de Johanniter vakanties. Ook was zij lid van de Vereniging voor Johanniter Verpleegkundigen. Alle reden voor onze directeur Lidwien van der Reep om haar te verrassen met een bezoekje tijdens Pinksteren, samen met Henda Huisman. Henda is vrijwilligerscoördinator bij Ziekenhuis Gelderse Vallei Ede. Bij dit ziekenhuis bood mevrouw Baan nog maar kortgeleden haar diensten aan als vrijwilliger, want ondanks haar leeftijd is ze nog altijd in relatief goed gezondheid.

Tijdens het bezoek toonde mevrouw Baan trots de Johanniter Verpleegkundigenspeld die ze voor haar vrijwilligerswerk had gekregen. Wat was het bijzonder om deze lieve veerkrachtige vrouw, die zo lang heeft meegelopen als vrijwilliger, te mogen feliciteren!