Home > Nieuws > Mooie Johanniter Vrijwilligersdag in Doorn

Mooie Johanniter Vrijwilligersdag in Doorn

23 mei 2024

Afgelopen zaterdag was het tijd voor onze jaarlijkse vrijwilligersdag. Dit jaar vond die plaats in het Nationaal Bomenmuseum Gimborn in Doorn. Een prachtige plek om onze vrijwilligers te bedanken voor hun inzet. Het weer was perfect, er is geen druppel gevallen. Er was – hoe kan het ook anders – een aardige groep vakantievrijwilligers aanwezig (mini-reünie!).

Na de inloop, de koffie en het lekkers heette Johanniter Nederland directeur Lidwien van der Reep iedereen welkom. Daarbij stonden we o.a. stil bij de 50ste verjaardag van onze stichting. De locatie voor deze dag was geen toeval, want ons bestuurslid en vakantievrijwilligster Fleur de Beaufort is de directeur van dit bomenmuseum. Haar werelden kwamen voor een dagje samen… Zij vertelde ons over de geschiedenis van het mooie museum, dat dit jaar maar liefst haar honderdste verjaardag viert.

Op het grasveld waren heel veel ‘stationnetjes’ geplaatst: escape boxen op pootjes. In kleine groepjes moest er flink gepuzzeld worden om de boxen open te krijgen en het laatste blokje te bemachtigen. Het winnende team kraakte maar liefst 4 van deze breinbrekers!

Er werd nog een groepsfoto gemaakt, dit keer heel bijzonder met een drone. Daarna was het tijd voor de lunch, waarbij de meeste vrijwilligers een plekje in het zonnetje opzochten. Na de lunch kon er nog gewandeld worden door het prachtige openluchtmuseum. En alle aanwezige vrijwilligers kregen een Johanniter vogelhuisje mee als aandenken.

Wij hebben genoten van al die blije vrijwilligers en kijken dankbaar terug op een geslaagde dag.