Home > Vakantieaanbod > Gezinsvakanties

Gezinsvakanties

Zorgeloze vakantie voor het hele gezin

Planning 2024

• 26 oktober – 02 november: Villapark Ehzerburg in Almen, 3 gezinnen, 4 vrijwilligers, prijs € 1.261,- per gezin

Voor wie

In een gezin zorgt de handicap of chronische ziekte van één van de ouders voor behoorlijk uitdagende vakanties. Maar nu is er de Johanniter Gezinsvakantie: geniet van een week ontspanning en laat vrijwilligers u en uw gezin helpen en ontzorgen. De Gezinsvakantie is uitsluitend bedoeld voor gezinnen waar één van de ouders een handicap of chronische ziekte heeft.

De vakantie

De hele week staan vrijwilligers klaar om het gezin te ontzorgen. Alles is mogelijk, zoals het overnemen van huishoudelijke taken, koken, de kinderen naar het zwembad brengen, of een wandeling maken. U geeft aan waar de behoefte ligt, onze vrijwilligers ondersteunen op maat. De precieze invulling bepalen wij graag vooraf samen met u. Ontzorgen van het gezin, en de mantelzorger in het bijzonder, staat centraal.

De zorg

Heeft u thuishulp vanuit de thuiszorg? Zet deze dan voor één week over naar een thuiszorgorganisatie in de buurt van het vakantiepark. Overdracht vindt voor de vakantie plaats, zodat u zeker weet dat uw zorg geregeld is tijdens de vakantie. Thuiszorg op het park wordt ingevuld door thuiszorgorganisaties Gudula en Buurtzorg. Informeer bij uw eigen zorgverzekering met welke thuiszorgorganisaties ze een contract hebben. Let op: de vrijwilligers zijn géén zorgverleners.

Meer weten

Wilt u meer informatie over de Gezinsvakanties? Bel naar 070-3649920 of stuur ons een e-mail.

Direct aanmelden

Leuk dat u met uw gezin een ontzorgde vakantie tegemoet gaat! Reserveer hier uw vakantiehuisje op Villapark Ehzerburg, de rest wijst zich vanzelf. Let op: vermeld duidelijk dat u zich aanmeldt voor de Gezinsvakantie van Stichting Johanniter.